Gymnasium?

Jag har börjat blir stressad över gymnasie valet nu.
Jag funderar på Media på UBG men jag vet inte. Och alla säger: Men vad vill du bli då? Och jag svarar alltid: Jag vet inte... ? Så säger dom: Men vill du gå i en skola nära eller långt borta då? Asså typ På BCJF i Bålsta eller typ i lund eller Umeå? Och då svara ja : hm... Jag vet inte så slutar det alltid med att dom tycker att jag är hopplös men det är nog inte förvånande med tanke på att jag aldrig någonsin har vetat vad jag vill bli förutom när jag var typ 4 ville jag bli prinsessa men hur många procent av alla tjejer har inte velat bli princessa när dom var litet?
Jaja back to the future.
Som sagt har jag ingen blekaste aning om vilket gymnasium jag vill gå på, vilken linje, vad jag vill bli eller någonting sånt. Jag har rätt höga krav på mej själv och om jag inte få det betyget jag hoppats på blir jag galen.
Så för något år sen tänkte jag, okej jag ska komma in på ett av sveriges bästa gymnasium!
Men vilket är de då? Men jag vill börja på ett gymnasium utomlands typ USA! Men hur skulle det gå? Det skulle jag aldrig våga.. Ääh vafan jag kommer sluta på IV i nån håla och den där drömmen om att plugga utomlands kommer inte ens våga komma upp i mina galnaste drömmar.
Men nu har jag funderat på Media programet men då tänker jag: är det sånt jag vill jobba med hela livet och så gör jag en lång lista på för- och nack- delar och det går aldrig bra så jag börjar fundera på andra linjer men det går inte bra heller, jag får bara beslutsångest och går och kollar på tv sen.
Ni får ge tips på bra gymnasier, bra linjer och sånna saker ;)

Ääh va fan, jag går och kollar på CSI NY!! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget tack:

Namn:
Remember me?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback