Akupunktur utan nålar?

Läste i min älskade SOLO tidning om att man kan lindra bland annat smärta genom att bara trycka på några ställen i 10-30 sekunder så jag tänkte dela med mig :)

Detta är direkt taget ur tidningen :)

Lindra smärta utan piller
Slut på värktabletter? Genm att trycka under 10 till 30 sekunder på dessa akupunkturpunkter försvinner det onda, om du vill tro reflexologerna alltså.

Nacken: Tryck i nacken, precis där hårfästet börjar för att slippa kliande ögon eller för att bli piggare.

Nyckelbenet: Om du har ont i halsen eller känner dig orolig ska du trycka på mot punkterna precis under nyckelbenet.

Under naveln: Uppsvullen under menstruationen? Tryck några centimeter under naveln så ska det släppa. Sägs det.

Handen: Tryck på den tunna huden mellan lill- och ringfingret om du är yr eller har ont i ryggen.

Mitt på armen: Här ska du trycka om du mår illa eller om du känner att du behöver rensa skallen.

Armbågen: Precis där det yttre vecket slutar ska du trycka om du vill lätta på spänningar eller om du känner dig förstoppad.



Berätta gärna om någon av dom funkar på er :)

Kommentarer
nathalie

jag tääääänker proooovaaa - men jag fattar inte?!

2011-04-04 08:49:16
URL: http://fkingnattha.blogg.se/
Emma

Om jag ska vara ärlig Sandra, det där med att ha ont i ryggen och ta på huden mellan lill och ringfigret fungerade faktiskt, ett tag iallafall :O

2011-04-21 16:28:51

Kommentera inlägget tack:

Namn:
Remember me?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback